27 Nisan 2008 Pazar

'Hz. Muhammed Çanakkale'de savaştı'

Burdur'un Yeşilova İlçesi'nde düzenlenen Kutlu Doğum Haftası etkinliklerine katılan Burdur Müftüsü Halil Arık, Çanakkale Savaşları'nda Hz. Muhammed'in de Türk askerinin yanında savaştığını iddia etti. Çevre ilçelerden gelenlerle yaklaşık bin kişinin Yeşilova Belediyesi Düğün Salonu ve bahçesinde kurulan büyük ekranlardan izlediği konuşmanın yapıldığı salonda Yeşilova Kaymakam Vekili Osman Okay da dinleyiciler arasında yer aldı.
 
Kutlu Doğum Haftası nedeniyle Burdur'un Yeşilova İlçesi'nde Belediye Düğün Salonu'nda düzenlenen konferansta konuşan Burdur İl Müftüsü Halil Arık, Hz. Muhammed'in Çanakkale Savaşı sırasında Türk ordusunun yanında savaştığını, askere zafere ulaşmada yardımcı olduğunu söyledi. Düğün salonunun bahçesinde kurulan büyük ekranlardan da vatandaşların konuşmasını dinlediği müftü Arık, ağlayarak şöyle konuştu:
 
“1915 yılında kabrini ziyaret eden bir gönül dostu Hindistanlı hacı, Peygamber Efendimizi makamında göremiyor. Şaşkına dönen Hindistanlı olayı yanındakilere anlatıyor. Hindistanlı'ya inanmayan bir görevli o gece rüyasında Peygamber Efendimizi görüyor. Hz. Muhammed rüyada, ‘Gördüğü doğrudur, ben makamımda değildim, ben kabrimde değildim. Ben Çanakkale'de var olma, yok olma savaşı veren, yedi düvele aslanlar gibi karşı koyan Türk evlatlarımın yanındaydım, onlara yardım ettim’ diyor.”
 
Bu cümlelerin ardından salonda bulunanlar tarafından uzun süre alkışlanan müftü Arık, daha sonra da savaşta şehit olan bir askerin ölmeden önce “Ya Resulallah niye zahmet ettiniz ben geliyordum” dediğini öne sürerek Hz. Muhammed'in şehit olmak üzere olan Türk askerlerine de gözüktüğünü söyledi. Türk milletindeki peygamber sevgisinin hiçbir millette olmadığını söyleyen Arık, konuşmasını, “Türk milleti Peygamber Efendimizi sever, Peygamber Efendimiz de bizi sever” diye sona erdirdi.
 
Katılımcıların harem selamlık oturduğu salonda Burdur Valiliği Hukuk İşleri Müdürü ve Yeşilova Kaymakam Vekili Osman Okay ile Yeşilova Belediye Başkanı Yunus Tokgöz de hazır bulundu. Programın sonunda Hz. Muhammed'in hayatıyla ilgili şiir ve kompozisyon yarışmasında dereceye giren öğrenciler ödüllendirildi. 2 saat süren programdan sonra salondakiler ilahiler eşliğinde dağıldı.
 
BUNU BÜTÜN HATİPLER YAPAR
 
Burdur İl Mütfüsü Halil Arık, önce “Bunlar hiçbir şekilde doğru değil. Fevkalade de üzülüyorum. Buradan bir arkadaş bunu ajite etti. Bunlar hurafe. Orada hurafeleri anlattım. Bunlar sübjektif şeyler. Kimse ispat edemez” dedi. Arık, konuşmalarının kamera ile kaydedildiğinin hatırlatılması üzerine ise, “Uzun bir konuşmadan birkaç cümleyi böyle cımbızla çekmek fevkalade yanlış. Bunu bütün hatipler yapar. Lütfen böyle şeylerle uğraşmayın. Toplum iyi gidiyor, sosyal barış var, huzur var. Sizin yapmış olduğunuz şey doğru değil” diye konuştu.
 
DİRİLİŞ'İN ÖNSÖZÜNDE VAR
 
Tarihçi ve yazar Turgut Özakman, Çanakkale Şavaşı'nı anlattığı Diriliş adlı kitabının önsözünde, Çanakkale Zaferi'nde Mustafa Kemal Atatürk'ün başarısını küçültmeye çalışanların Allah, Hz. Muhammet ve erenleri alet etmeye çalıştıklarını yazmıştı. Özakman'ın uzun önsözünün bir bölümü şöyle:
 
“Hurafecilik Allah'la yetinmiyor, Çanakkale Savaşı'na Hz. Peygamber'i de katıyor. Hz. Peygamber 1915 yılında, Çanakkale savaşı sırasında türbedarının rüyasına girerek demiş ki ‘Ben şimdi Medine’mde değilim. Çanakkale’deyim. Çok zor durumda olan asker evlatlarımı yalnız bırakmaya gönlüm razı olmadı. Şimdi onlara yardım ediyorum’ Bu da yetmiyor, yazar Mehmet Gençcan Çanakkale'ye Anadolu’dan alay alay, tabur tabur erenler, veliler ordusunun geldiğini de ekliyor. İnsanın sorası geliyor: Yüce Allah, Hz. Peygamber, erenler ve veliler, iki yüzyıldan beri yenilip duran Osmanlı Devleti'ne ve ordularına neden böyle yardım etmediler?”

Hiç yorum yok: