1 Ekim 2007 Pazartesi

Pollock : Başbakan 'Happened' demedi ben yazdım

Wall Street Journal gazetesi kıdemli editörlerlerinden Robert Pollock, Başbakan Tayyip Erdoğan ile yaptığı röportajında yer alan alan "Happened-Yaşandı, oldu" sözcüğüyle ilgili olarak "Yanlış anlaşıldım" dedi. Pollock, "Başbakan bana 'Happened' diye bir kelime kullanmadı. Ben, Başbakan'ın anlattıklarını özetlemek için kullandım" dedi.

Bu yanlış anlaşılma nedeniyle üzgün olduğunu belirten Robert Pollock, "Ben Başbakan Erdoğan’ın Atatürk ile ilgili görüşlerini almak istedim. Eleştirisel veya onun takdir ettiği yönlerini sordum. Başbakan, Atatürk’ü ne eleştirdi, ne de takdir eden sözcükler kullandı. Bana sorduğum sorunun yerine 1924 Anayasası'nın tarihini anlattı. Bende yazımda, onun bana aktardığı tarihi olayla ilgili bilginin içeriğini tamamiyle yazmaktan ziyade tarihte böyle bir sivil anayasa örneği var anlamında geçmişte böyle bir anayasa yapıldığını belirtmek üzere tırnak içinde 'happened' diyerek belirttim.

Hiç yorum yok: