3 Temmuz 2008 Perşembe

Şarlatan İzdihamı


.

10 YTL'ye ettiği duayla, kanser dahil tüm dertlere çare bulduğunu öne süren sözde hocanın, '2 dakikalık jet seansına' akın edenler iki katlı salona sığmadı

'ALLAH ile aldatmanın' en canlı örneği Erzurum'da yaşandı. Hocalıkla bir bağı olmamasına rağmen 'hoca' lakabını kullanan Tuncer Çiftçi'ye dua ettirmek için, bin 500 kişi, 10'ar YTL ödeyerek Halk Eğitim Merkezi'ni hınca hınç doldurdu. Bir o kadarı da, dışarda kaldı.

TOPLU SEANSA TEK DUA
SALONU dolduranlar, cd'den ilahi okunurken dertlerini ya da dileklerini küçük kağıtlara yazarak, görevlilere teslim etti. İlahi bitince, sahneyi Çiftçi aldı. Katılanlardan ellerini kalplerinin üstüne koyup, gözlerini kapatmasını istedikten sonra, tüm dilekler için 2 dakika süren bir dua okudu.

ANLAŞILMADAN AĞLATTI
ÇİFTÇİ'nin hangi duayı, hangi dilde okuduğu, ses tertibatının bozuk olması nedeniyle anlaşılamazken, salondakiler 'jet duadan' sonra gözyaşına boğuldu. Savcılık, Çiftçi'nin 'konser' izniyle düzenlediği toplu dua seansı için soruşturma başlattı.



Allah rızası için pamuk eller cebe
Ettiği dualarla her türlü hastalığı iyileştirdiğini iddia eden Tuncer Çiftçi, 10 YTL karşılığında 'şifa' dağıttı!
KOCAELİ'de yayın yapan bir radyonun sahibi, ilkokul mezunu Tuncer Çiftçi, Erzurum'daki radyoların birinin davetlisi olarak geldiği kentte, kendisine 'hoca' diye seslenen kalabalık için 10 YTL karşılığında bol bol 'jet' dua etti. 500 kişi kapasiteli Erzurum Halk Eğitim Merkezi, kalabalığa cevap vermeyince yüzlerce kişi de dışarıda kaldı.

BUNUN DA BİR BEDELİ VARMIŞ!
Her ne kadar allah için bu işi yaptığını söylese de, programın paralı olduğunu öğrenerek içeri girmeyen vatandaşları, 'Arabayla geldim, salon tuttum, iki gündür otelde kalıyorum. Güvenlikçilere, ses cihazlarına para ödüyorum. Bana da yazık?' sözleriyle ikna etmeye çalıştı. Çiftçi'nin sitem dolu sözlerinin ardından, bazı vatandaşlar salona girdi.

ALLAH RIZASI İÇİN YAPIYORMUŞ!
ÇİFTÇİ, 'Herkese yardımcı olmaya çalışıyorum. Halkı sömürdüğümü düşünüyorlar ama ben bunu Allah rızası için yapıyorum. Bu tür organizasyonlar da para ile oluyor. Masrafları karşılamak durumundayız' diye konuştu. 'Konser' adı altında düzenlenen programını takibe alan Cumhuriyet Savcılığı, olayla ilgili soruşturma başlattı.



Kalemi kapan istekte bulundu
Hoca lakaplı Tuncer Çiftçi'nin dualarından medet umanlar, sorunlarını yazdıkları küçük not kağıtlarını, konuşma kürsüsüne bıraktı. Bir süre sonra konuşma kürsüsüne sığmayan yüzlerce not kağıdı, görevliler tarafından poşete doldurularak, bilinmeyen bir yere kaldırıldı. Büyük umutlarla salonu dolduranlar, iki dakika süren ve ses düzeninin yetersizliği yüzünden söylediği bile anlaşılamayan Çiftçi'nin 'jet' duasıyla gözyaşlarına boğuldu.

Orkun ÇİZMELİ

__,_._,___

Hiç yorum yok: